It all depents on your luck! - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Marieke - WaarBenJij.nu It all depents on your luck! - Reisverslag uit Semporna, Maleisië van Marieke - WaarBenJij.nu

It all depents on your luck!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 September 2012 | Maleisië, Semporna

En dat geluk hadden we vanmorgen, we hebben een orang oetan in het wild gezien :)!

Weer even terug naar waar ik de vorige keer ben gebleven, Brunei. Hier zaten we in een crapy hostel, gelukkig was het maar voor 1 nacht. We hebben een rivercruise gedaan, langs de watervillages, wat ik erg indrukwekkend vond om te zien. Je ziet de krakkemikkige huisjes op palen in het water staan en erachter zie je het gouden dak van een moskee of het paleis... Na de villages zijn we een stuk 'down' de river gegaan naar de mangroves. Hier hebben we nog krokodillen, een slang en neusapen van heel dichtbij gezien!
De dag erna zijn we met de boot naar Kota Kinabalu gegaan in Sabah, Borneo. We wilden vanuit KK 1 dag naar een mooi eilandje gaan om te chillen en te ontkateren ;), maar dat feest ging helaas niet door. Het eilandje was erg mooi en het strandje ook, ware het niet dat het he-le-maal vol zat met Maleiers die hun weekend daar kwamen vieren... We hebben nog een poging ondernomen om naar de andere kant van het eiland te komen, maar toen we daar aankwamen bleek het water hoog te staan en konden we weer terug op onze slippertjes en in bikini langs meters lange varanen...

Maandag zijn we doorgegaan via Kinabalu NP naar Ranau. Onderweg hebben we de Rafflesia in bloei gezien (ff googlen)!!! In het NP zouden we nog een wandeling gaan maken maar helaas was het weer slecht en was dat niet verantwoord.

De laatste drie dagen hebben we doorgebracht op de Kinabatangan rivier. We hebben een aantal rivercruises gedaan, een nightwalk en een jungle trekking, allemaal super gaaf! Hier had ik pas echt het 'Borneo' gevoel. Tijdens de cruises hebben we weer neusapen gezien, de pygme olifant, hornbills, krokodillen en met als hoogtepunt vanmorgen de orang oetan in het wild, yeah!!!

Nu zitten we in Semporna, onze laatste stop op Borneo...:( Morgen gaan we drie eilandjes hier in de buurt bezoeken (ze hebben ons verzekerd dat de locale bevolking hier niet naar toe gaat), zondag gaan we naar SIPADAN om te snorkelen en maandag en dinsdag gaan we snorkelen rondom Mabul en Kapalai.

Lfs

• 21 September 2012 - 13:43

Debby:

Wow, wat zijn jullie stoer!! Gaaf wat jullie allemaal meemaken en zien, echt geweldig... Geniet maar lekker en die 'Rafflesia's' zijn erg mooi, had er nooit van gehoord.. :)

• 21 September 2012 - 14:37

Kim:

Hoi

Klinkt als een onwijs leuke tijd! En tja, onwijs leuke tijden gaan altijd veel te snel voorbij;)
    Even vraagje namens collega die buitenlands geld spaart; hebben ze in borneo ander geld als in Maleisie? Kreeg het zo snel niet gegoogled en jij schud dat natuurlijk zo uit je mouw. Zij zou graag wat van jou overnemen als je bij terugkomst nog hebt en als ze ander geld hebben in borneo. Maleisisch (?) geld heeft ze al. Geniet er nog van samen en we spreken na onze vakantie gauw bij!

liefs

• 21 September 2012 - 22:37

Brenda:

Ben jaloers!!!!

xxx

• 22 September 2012 - 13:36

Lenie:

Wat fijn om wat van je tehoren en hoe leuk dat alles is.
    Geniet er nog van.
    Groetjes tante Lenie en de rest.

• 22 September 2012 - 17:08

T. Mien:

Blijf geniet liefs, T. Mien

• 24 September 2012 - 12:38

Rianne Beeks:

He Marieke,

Wat een gave reis ben je aan het maken, foto's en verslagen zien er fantastisch uit. Geniet er nog van en veel plezier!

groetjes, Rianne

• 26 September 2012 - 20:57

Twan En Maria:

Ha Marieke,
    Wat een geweldige reis. Geniet er nog van.
    Gr. Twan en Maria

• 27 September 2012 - 15:33

Monique:

Hoi Marieke,
    Wat zijn jullie toch actief. Geweldig! Jouw verhalen zijn om jaloers op te worden. Geniet er nog van en dan kijk ik er naar uit om jou hier weer terug te zien. Hartelijke groetjes en tot binnenkort! Monique