Maleisisch Borneo - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Maleisisch Borneo - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Maleisisch Borneo

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 Augustus 2012 | Nederland, Mierlo

Na ruim acht maanden radio stilte komt deze site weer tot leven, voor even…
31 Augustus vertrek ik met Gabri en Cathy voor 4 weken naar Maleisisch Borneo :):):).

Voordat ik met Eline naar Cuba vertrok wist ik dat Borneo als volgende bestemming hoog op mijn verlanglijstje stond, maar dat ik zo snel al zou gaan had ik niet durven dromen! Eind april heb ik via reisgenoten.net Gabri en Cathy leren kennen en een kleine maand later was het ticket geboekt!
Op 31 augustus vliegen we naar Kuala Lumpur waar we 1 september aankomen. Na wat sightseeing in KL vliegen we dinsdag 4 september in de ochtend naar Kuching, Borneo.

Rondom Kuching bezoeken we een paar nationale parken en hopelijk zien we daar orang-oetans en neusapen in het wild. Dan gaan we met een paar tussenstops richting Mulu om Mulu NP te bezoeken en vanaf daar moeten we de route nog in grote lijnen uitstippelen. In ieder geval willen we aan het einde nog chillen op Mabul en gaan snorkelen bij Sipadan (check ff de afbeeldingen op google om een impressie te krijgen). Vanuit Kota Kinabalu vliegen we 26 september weer terug naar Kuala Lumpur, 27 september naar Brussel en dan zijn we 28 september weer thuis… :(

Het plan is om ons zo min mogelijk aan een plan/tijdschema te houden, maar daar kom je bijna niet onderuit als je ‘maar’ vier weken gaat. Sipadan moeten we bijvoorbeeld nu al gaan reserveren want per dag mogen er maar 120 mensen naar het eiland om te duiken, snorkelen en/of te chillen én dan nog zijn we niet zeker dat we er ook echt naar toe kunnen…

En verder willen we:
- Schildpadden zien tijdens het snorkelen;
- Een intro duik doen;
- De Rafflesia bloem in bloei zien;
- Een longhouse bezoeken en daar een nacht verblijven;
- Chillen op andere bounty eilanden;
- Miljoenen vleermuizen de grotten uit zien vliegen
- Op stap in Kuala Lumpur;
- De Batu Caves in KL bezoeken;
- GEEN bloedzuigers tegen komen!
- Wildlife spotten vanaf een bootje;
- Mss een nachtje slapen in het Hilton in KL;
- Etc;
- Etc…
En iedereen maar zeggen dat vier weken best lang is ;)…

Afgelopen vrijdag hebben we een introductieduik gedaan, super leuk! Ik heb de eerste foto van ons drieën toegevoegd ;).

Tot de volgende update!

Lfs Marieke

PS: Als je de verslagen niet wilt ontvangen kan je jezelf uitschrijven.

• 06 Augustus 2012 - 21:49

Gabri:

Super leuk, Marieke!! We gaan er een topreis van maken!!!
    Nog 25 nachtjes slapen :)
    x Gabri

• 08 Augustus 2012 - 13:36

Annelies:

Dat ziet er goed uit!!! Veel plezier met de voorpret! Gr. Annelies

• 08 Augustus 2012 - 16:55

Elles:

He Mariek, wat lijkt me dit een saaie reis. Duitsland is toch ook leuk ;-))
    Jaaaaalooooooeeeeeers, dah witte gij wel he :-)

Klinkt super! 22 aug vertrek ik naar Mallorca met hubby en kind, das ook leuk, hihi
    Ik ga jullie reis weer volgen!

xx El

• 10 Augustus 2012 - 14:10

Karina :

Hey Mariek,

Jij doet het echt goed! Ik ga het niet van je winnen hoor met al die mooie reizen.
    Elke keer als ik jouw foto's bekijk wordt ik helemaal enthousiast. Na je vakantie dan wordt het tijd om te daten en wil ik je fotoboek zien.. Heel veel plezier en ik ga je zeker volgen.

Liefs karina

• 21 Augustus 2012 - 22:08

Cathy:

Volgende week vertrekken we al.................joehoe................zin in!
    Lfs Cathy

• 26 Augustus 2012 - 12:56

T Mien:

Hierbij wens ik je een fijne tijd, geniet ervan en kom met veel mooie verhalen, en gezond weer terug, liefs T Mien

• 29 Augustus 2012 - 14:57

Jenna:

Hoi Marieke,

Super leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van al jouw avonturen ;). En wij maar werken..... ;) Hahaha!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en vooral een gezellige, mooie, spannende en veilige reis toegewenst!