Kuala Lumpur & Borneo - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Marieke - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur & Borneo - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Marieke - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur & Borneo

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 September 2012 | Maleisië, Kuching

Hola,

In verband met tijd gebrek even een snel berichtje dat in het magazine voor werk komt, een hele korte samenvatting van onze eerste dagen:

We zijn begonnen in Kuala Lumpur waar we hebben geslenterd over de marktjes, heerlijk hebben gegeten in China Town en onder andere de Batu Caves en Petronas Towers hebben gezien.
Na drie dagen zijn we naar Borneo gevlogen waar we als eerst de orang oetans hebben bezocht in het Semonggoh Park. Dit park is een 'rehabilitation center' voor orang oetans die uit de groep of als huisdier zijn verstoten. We hadden het geluk om er 6 te mogen zien waaronder een moeder met een baby. De verzorgers lieten ons erg dicht bij de moeder komen en toen werd ons meteen duidelijk dat het toch echt wilde beesten zijn. Ze kwam boos op ons afgelopen om te laten merken dat ze genoeg van ons had. De reactie van de verzorgers was 'Go, go, go, run, run, run!!!' Hierdoor kregen we de schrik van ons leven, zetten we het op een lopen en hadden een hartslag van 200. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en hebben we nu een spannend verhaal om te vertellen in de kroeg ;).
Verder hebben we Bako National Park bezocht waar we de Proboscis (neus) apen in het wild hebben gespot, deze leven alleen op Borneo. Dit was een hele gave ervaring. We liepen een trail door de jungle en hoorden boven ons de bomen op en neer gaan. Na vijf minuten naar boven turen zagen we ze van de ene boom naar de andere springen, zo gaaf! Een minpuntje, de Maleiers noemen deze apen ook wel de Orang Belanda, ofwel 'Dutch monkey'. Dit omdat ze de neus van deze apen op de neus van de Nederlanders vinden lijken. Dus...

Morgen gaan we met de boot verder naar Sibu en als we daar zijn weten we nog niet wat we verder gaan doen. Zodra ik weer internet heb zal ik een langer stukje posten.

Lfs

• 05 September 2012 - 16:50

Jacky:

hebben ze ons nederlanders nog nooit door de bomen zien slingeren dan??

• 05 September 2012 - 18:04

Merie:

Hoi fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben, nog veel plezier en geniet.
    Groetjes van ons allemaal x x

• 05 September 2012 - 19:48

Maureen Warlich:

Wat een gave foto's; blijf posten, ik geniet er dubbel van omdat ik zelf niet echt vakantie heb gehad dit jaar. Heel veel plezier!

Groetjes,
    Maureen

• 05 September 2012 - 20:50

Anja:

Hallo Marieke, wat een super verhaal. Lijkt me ontzettend mooi om de apen in het wild te zien.
    Nog heel veel plezier, geniet er van.

Groetjes Anja

• 06 September 2012 - 12:58

Elles:

Mariek, wat gaaf zeg! Gelukkig ben ik half indonesisch en geldt die opmerking over de neusaap niet voor mij...;-)) En misschien wilde moeder aap wel lekker met jou knuffelen en ben jij weggerend, hihi. Ik ben benieuwd wat je allemaal nog gaat zien en meemaken. Veel plezier!! xx

• 10 September 2012 - 15:43

Debby:

Super gaaf, geniet maar lekker!

Groetjes,
    Debby