Hola hola, its me! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Marieke - WaarBenJij.nu Hola hola, its me! - Reisverslag uit Nazca, Peru van Marieke - WaarBenJij.nu

Hola hola, its me!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 September 2013 | Peru, Nazca

Hola Chicas en chicos,

Bij deze mijn eerste blog vanuit Peru!!! Hier is alles muy bien! Ik heb het naar mn zin, ontmoet veel leuke mensen en heb al mooie dingen gezien.
Wel is het tot nu toe nog anders dan ik had verwacht. Ik ben nu in Nasca en tot nu toe heb ik alleen nog maar woestijn gezien. Gelukkig zie ik vanaf hier wel de bergen liggen dus wanneer ik morgenvroeg met de nachtbus in Arequipa aankom zit ik, hopelijk, in de bergen!

Het centrum van Lima heb ik bezocht met de belgen Marijn en Annelies die ik de eerste ochtend bij het ontbijt heb ontmoet. Ik vond het mooi, maar niet heel bijzonder. We hebben onder andere een kathedraal met catacombs bezocht waarin duizenden botten, uitgesorteerd, liggen.

In Paracas heb ik de Islas Ballestas en het Paracas National Reserve bezocht. De eilanden liggen op een uur varen vanaf Paracas. Er leven duizenden, al dan niet miljoenen vogels op de eilanden die niks meer zijn dan rotsen. Ik vind vogels helemaal niet bijzonder maar wat ik wel heel erg mooi vond om te zien is dat er duizenden vogels vanaf de zee naar de eilanden vliegen, geweldig mooi! Verder leven er pinguins en zeeleeuwen en ook hebben we dolfijnen gezien!

Vanuit Paracas heb ik de bus gepakt naar Huacachina, een oase midden in de woestijn! Er is een klein meertje en daar om heen zijn hostels en restaurants. Als je er binnen komt rijden lijkt het niet alsof het echt midden in de woestijn ligt omdat de naast gelegen stad, Ica, 5 minuten verderop is. Maar met de buggytour die ik heb gedaan zie je dat het echt midden in de woestijd ligt. De buggytour was echt heel erg vet! De buggies rijden recht omhoog een zandduin op en gaan dan aan de andere kant net zo stijl weer naar beneden, het voelt een beetje alsof je in een achtbaan zit. Bij twee zandduinen zijn we op de top gestopt en vanaf daar kon je sandboardend naar beneden. Ik heb een poging gedaan maar het was mij te steil! Ik ben met mn buik op het board gaan liggen en ben zo naar beneden gesjeesd!

Vanmorgen ben ik naar Nasca gegaan waar ik, met drie anderen, in een heel klein vliegtuigje over de Nascalijnen heb gevlogen. Tot op de dag van vandaag weten ze nog steeds niet hoe de lijnen zijn ontstaan. Ze zijn zo groot dat je alleen vanuit de lucht een goed zicht hebt en de figuren kan onderscheiden. We hebben onder andere de aap, astronaut, kolibri en de pelikaan gezien. We haden geluk want een half uur nadat we weer aan de grond waren begon het te waaien en werden de volgende vluchten afgelast!

Vanavond ga ik met de nachtbus naar Arequipa waar ik morgen om 7.00 uur aankom. Ik wil daar een of twee dagen blijven en vanaf daar naar de Colca Canyon voor een twee of drie daagse trekking.

Het voelt alsof ik hier al weken ben, dus ik ben vast de helft vergeten, maar dat komt allemaal wel wanneer ik terug ben. Fotos kan ik nu niet oploaden, die volgen ook later.

Saludos!
Marieke

  • 22 September 2013 - 00:27

    Tante Mien:

    Dank voor je verslag, en blijf geniet. Kuzzzz tante mien

  • 22 September 2013 - 08:48

    Jetty:

    Leuk dat je al leuke mensen hebt ontmoet. Gaaf om te lezen. Ik volg je trouw. Have fun!

  • 22 September 2013 - 09:47

    Lenie En Jennie:

    Hoi Marieke
    Mooi verslag zo kunnen mooi lezen wat je allemaal al gadaan hebt.
    Geniet er nog van.
    Groetjes van ons

  • 22 September 2013 - 13:42

    Rianne:

    Leuk Marieke, ik ben erg benieuwd naar bijbehorende foto's. gr. Rianne

  • 22 September 2013 - 13:52

    Monique:

    Gaaf Mariek, genietse!!

  • 22 September 2013 - 15:48

    Mam En Pap:

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en al van alles hebt gedaan.
    We wachten met spanning op je nieuwe verslag.
    Geniet ze nog.

    Groetjes Pap en Mam

  • 22 September 2013 - 18:18

    Twan En Maria Van Genugten:

    Estimado Marieke,
    Esperamos que disfrute de su viaje en Perú y tal vez se encuentra un mineral amigo Peruaan español.
    Saludos cordiales,
    María y Twan

  • 22 September 2013 - 18:31

    Sandra:

    Hey Marieke,
    Wat gaaf om je verslag weer te lezen!
    Benieuwd naar het volgende verhaal en natuurlijk de foto's!
    Geniet er lekker van! Xx

  • 22 September 2013 - 18:52

    Je Zus:

    Hallo,

    Die nascalijnen zijn erg gaaf we hebben ze op Discovery gezien.
    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Ditsch heeft het prima
    Naar zijn zin er wordt goed voor bezorgt groetjes van ons

  • 23 September 2013 - 13:52

    Chiel :

    Jaloers :p ! Have Fun!!

  • 23 September 2013 - 15:48

    Monique S.:

    Hoi Marieke,
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt en wat heb je toch al veel gedaan. Het klinkt allemaal heel geweldig.
    Geniet er van want je weet het "Time flies when you have fun" .
    Groetjes,
    Monique

  • 23 September 2013 - 16:35

    Ingrid:

    Klinkt allemaal weer geweldig jaloers makend. Geniet ervan en pas een beetje op jezelf he ;-)

  • 23 September 2013 - 18:52

    Eline:

    Hey Mariek, eindelijk wifi hier:-). Fijn dat het het zo naar je zin hebt! De herinneringen k

  • 23 September 2013 - 18:56

    Eline:

    omen weer naar boven bij het lezen van je verhaal:-). Veel plezier b
    nog!!! X

  • 24 September 2013 - 18:54

    Annelies:

    Fijn dat het je goed gaar.geniet ervan.liefs van ons allemaal

  • 25 September 2013 - 22:41

    Rene En Cora:

    Hey Marieke, je gaat nu aan het echte Peru beginnen. Vanaf Arequipa kom je de klederdrachten, lama's en specieke dingen tegen. Geniet ervan. Voor ons begint het India avontuur ook bijna. Nog 2 dagen.
    Groet Cora en Rene

  • 26 September 2013 - 08:22

    Alice Tukkers:

    Hoi Marieke
    Wat een geweldig mooie reis. Geniet en ik ben benieuwd naar de bijbehorende foto's.
    Groeten Alice Tukkers

  • 26 September 2013 - 14:14

    Maartje Van Grunsven:

    Hi Marieke!

    Wauw wat heb je al weer veel gezien en gedaan! Goed om te horen dat dat ook zo voelt!

    Benieuwd naar je vervolgverhaal!! Geniet er van!!!

  • 27 September 2013 - 09:47

    Jenna:

    Hee Marieke!!!

    Waaaaaaaaaaaaaaaw, wat een coole ervaringen allemaal al! Nog heel veel plezier :). Geniet ervan!

    X Jenna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Nazca

Off to Peru & Bolivia

Rondreizen door Peru en Bolivia :)

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2013

Back home...

16 Oktober 2013

Het zit er alweer op... :(

07 Oktober 2013

Bolivia... WAUW!!!

28 September 2013

Amai amai, dat was bangelijk!

21 September 2013

Hola hola, its me!
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 24843

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 11 November 2014

My next trip: CHINA!!!

16 September 2013 - 18 Oktober 2013

Off to Peru & Bolivia

31 Augustus 2012 - 28 September 2012

Backpacken Borneo

16 November 2011 - 11 December 2011

Rondreis Cuba

03 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Naar school in Sevilla

23 September 2009 - 16 Oktober 2009

Rondreis Zuidelijk Afrika

02 December 2008 - 09 December 2008

New York

14 Oktober 2008 - 21 Oktober 2008

Marokko

21 September 2008 - 05 Oktober 2008

Sint Maarten

23 Juni 2007 - 03 September 2007

Kidsworld Corfu

20 April 2006 - 03 September 2006

Los op Kos 2006

02 Augustus 2005 - 15 Augustus 2005

Canada

07 September 2004 - 23 Juli 2005

Australie, Nieuw Zeeland en Bali

Landen bezocht: