Vervolg - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Marieke - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Baracoa, Cuba van Marieke - WaarBenJij.nu

Vervolg

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 December 2011 | Cuba, Baracoa

Hola,

Bij deze een snel vervolg op mijn vorige bericht. We zitten ondertussen in Baracoa, helemaal aan het oosten van Cuba. Daar zijn we vandaag aangekomen. Santiago de Cuba was niet echt onze stad, wij zijn meer van de kleine, echte Cubaanse stadjes :).

Wij hebben echt geen idee wat er in de rest van de wereld gebeurt, dit is de tweede keer dat ik op internet kan (en wrs ook de laatste keer), mn hotmail kan ik niet openen en de krant kunnen we hier niet lezen :).

Maar goed, waar was ik de vorige keer gebleven... Volgens mij bij de gaten in de weg. Niet normaal wat voor kuilen/gaten er hier in de weg zitten. We hebben al een paar keer vol op de rem gemoeten, bang dat onze auto anders gelanceerd zou worden. Naar mijn idee is het al een stuk beter als een paar jaar geleden, want je ziet waar ze de weg hebben gemaakt, maar harder dan 100 km kan je hier echt niet, dat durf ik niet eens.

Met de auto loopt ook niet alles vlekkenloos. Drie dagen geleden moesten we van de weg af omdat ze een stukje opnieuw aan het asfalteren waren (dan doen ze dus de hele weg in een keer, niet eerst een baan en dan de andere). We reden dus in de berm, slalom langs de rotsblokken en toen kwam er een vrachtwagen aan. We hadden geen keus dan op het teer (of wat is het) te gaan rijden... Het was nog geen 10 meter maar een paar km verder zagen we dus dat de hele zijkant van de auto onder het teer zat!!! Gelukkig kwamen we langs een garage waar ze zo vriendelijk waren om het schoon te maken. Daar werden ook de banden gecontroleerd en in een van de banden zat een spijker... Gelukkig kwamen ze er daar achter. 25 CUC en vier keycords lichter konden we onze weg weer vervolgen...
En vanochtend, toen we onze tassen in de auto wilden leggen kwam ik erachter dat de kofferbak niet meer open kan. Iemand heeft geprobeerd het te forceren... Handig!!!

Nog ff een paar korte dingen:
- Voordat jongens leren praten leren ze pssssssst en kus geluiden te maken naar vrouwen en voordat ze leren lopen leren ze salsa dansen.
- Mode hebben ze hier niet, we kijken onze ogen uit. En we gaan een lingerieketen hier beginnen, aan bh's is ook een tekort.
- De tegenliggers die we het meeste tegenkomen hier zijn de oude mannetjes met paard en wagen, cowboys en fietstaxi's.
- Het openbaarveroer voor de locale mensen hier is echt heel slecht. Je kan het vergelijken met de vrachtwagens die wij gebruiken voor veevervoer (en dan heb ik niks teveel gezegd).
- We zijn inmiddels aan het eten hier gewend (althans dat hopen we), de diacure is weer opgeborgen.

De rest vertel ik jullie in het volgende bericht, ik vergeet vast weer vanalles. Ohw ja, hier is het iedere dag rond de 30 graden :). Vandaag heeft het wel wat geregend, maar dat is een heerlijke afwisseling :).

Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en een leuke pakjesavond!!!

Saludos!!!

Marieke alias Maria

• 03 December 2011 - 09:05

Mariette:

Hoi Meiden, fijn dat jullie al gewaarschuwd waren voor autoslooten e.d. Keycord waren dus al de moeite waard. fijn dat jullie het gezellig hebben en super dat jullie op ons adresje in Barcoa waren. Wij zijn benieuwd hoe het met die super lieve mensen was? Geniet ze, hier waait zwarte piet bijna van het dak en de baard van de sint wordt loodzwaar van de regen. Liefs, Tom en Mariette

• 06 December 2011 - 12:36

Elles:

Ooh, misschien is het handig om sportbeha's in de auto aan te doen? Al die hobbels ;-)) Daar zou je denk ik wel brood in kunnen verdienen daar!
    De Sint komt volgend jaar wel weer bij jullie langs, eerst maar eens lekker genieten van Cuba! Veel plezier nog!

Saludos!

• 07 December 2011 - 19:54

Brenda:

Oh wat is het leven daar toch heerlijk...geen zorgen om kleding, haar, en zelfs niet om hangende borsten na de bevalling ;-) Misschien toch wel iets voor mij? Sint was weer erg gul dit jaar Aiko heeft veel mooi houten speelgoed gekregen. Helaas moest ik hem vandaag ziek van het dagverblijf halen ahhhhh. Geniet nog ff, je komt alweer bijna terug.....