欢迎回来 - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu 欢迎回来 - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

欢迎回来

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 September 2014 | Nederland, Mierlo

Oftewel, welkom terug op mijn blog! Over twee weken vertrek ik voor vier weken naar China en via deze blog ga ik jullie weer op de hoogte houden.

Ik heb m'n visum binnen, het eerste hostel is geboekt, m'n backpack moet nog gepakt worden, ik ben er weer bijna klaar voor :). Voor het verkrijgen van je visum moet je oa een dag tot dag planning aanleveren. Globaal heb ik er dus over nagedacht maar hoe, wie, wat precies kan ik jullie pas naderhand vertellen omdat ik het zelf ook nog niet weet :).

Wat er in ieder geval op de planning staat:
- Verboden stad, Beijing
- Plein van de Hemelse vrede, Beijing
- Chinese muur (op m'n 30e verjaardag hoop ik op de muur te staan!!!)
- Terracottaleger, Xi'an
- Panda's, Chengdu
- Jiuzhaigou NP
- Reuze Boeddha, Leshan
- Traditionele dorpjes Dali, Lijiang, Shangri-La
- Jade snow mountain
- Hong Kong
- en hopelijk nog veel meer
Mocht er iemand nog tips hebben, let me know!

Ik hoop dat ik regelmatig een goede internet verbinding heb zodat ik jullie op op de hoogte kan blijven houden!

Lfs Marieke

• 30 September 2014 - 19:28

Mam:

Heel veel plezier, we wachten met spanning je avontuurverhalen af. X

• 01 Oktober 2014 - 10:50

Harold Liebreks:

很多乐趣。

Groetjes

• 01 Oktober 2014 - 11:09

Monique:

Leuk Marieke, ik kijk er nu al weer naar uit om je verhalen te volgen!

• 01 Oktober 2014 - 17:23

Mariette:

Als je moet, dan moet je.’ Dat nemen de Chinezen in sommige gevallen wel heel letterlijk. Sta je in de metro? Geen enkel probleem. Je hurkt gewoon en draait een hoopje. De metro is echter niet het enige ‘slagveld’; ook heiliger plekken zoals de historische Verboden Stad moeten het ongelden. Het is niet ongewoon als je een paar kinderen tegen het paleis aan ziet poepen. De ‘kruisloze broek’ is niet voor niets een populair kledingstuk voor Chinese peuters. Met andere woorden: een broek met een gat bij het achterwerk, zodat de boodschap direct naar buiten kan!

Marieke, Bereid je goed voor en pas op dat ze niet op je voeten poepen. Heel veel plezier en een fijne verjaardag op de muur.

• 02 Oktober 2014 - 10:58

Debby:

Hi Marieke,

Super! Wat een leuk vooruitzicht...

Heel veel success met de voorbereiding!

Groetjes,
    Debby

• 15 Oktober 2014 - 12:44

Mariette:

Nogmaals een hele goede reis en let goed op jezelf. 30 jaar worden in China! Heel bijzonder!

• 15 Oktober 2014 - 19:29

Twan En Maria:

Hoi Marieke,

Wij wensen je een geweldige reis toe. Ga maar lekker genieten van deze bijzondere bestemming.

Gr. Twan en Maria

• 16 Oktober 2014 - 16:14

Brenda:

Welkom in China!
    Hoe is het met de smog?
    Enjoy lieve Marieke, maak er weer een mooie reis van. Wat een avonturier!
    RESPECT!

DIKKE knuffel

• 17 Oktober 2014 - 16:12

Margaret:

Hee Marieke, ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven. Geniet ervan!!!

• 19 Oktober 2014 - 10:26

Chiel :

Hee Marieke,
    Al veilig aangekomen? Have Fun!

• 19 Oktober 2014 - 18:33

Marieke:

Hoi Marieke, Ik hoop dat alles goed met je gaat. Morgen wensen wij je een geweldige dag toe. Je verjaardag op de Chineese muur. Speciaal. Van harte proficiat en de dikke kus houd je tegoed. Mariette en Tom

• 19 Oktober 2014 - 22:05

Annelies En Co:

Hopelijk gaat alles naar wens. We wensen je voor morgen een geweldige verjaardag. We zitten nu op bbc een programma over China te kijke. Gaaf dat jij daar nu echt bent. Geniet ervan. Gefeliciteerd met je 30 ste verjaardag. Ik kan me wel iets ergers voorstellen om je verjaardag te vieren. Groetjes van ons allemaal.

• 21 Oktober 2014 - 13:25

Monique Stas:

Hey Marieke, ik heb net je reisverslag gelezen en het is weer de moeite! Je doet het toch maar weer, met de backpack door China, geweldig hoor en dan daar ook nog je 30e verjaardag vieren. Het klinkt tot nu toe al heel goed wat je allemaal gezien hebt. Hopelijk is je enkel weer in orde en hoef je geen chinese dokter op te zoeken :) Geniet er van. Groetjes, Monique