Hopelijk zet de dooi snel in... - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu Hopelijk zet de dooi snel in... - Reisverslag uit Mierlo, Nederland van Marieke - WaarBenJij.nu

Hopelijk zet de dooi snel in...

Blijf op de hoogte en volg Marieke

08 September 2013 | Nederland, Mierlo

Hola familia y amigos,

Voeg deze site toe aan je favorieten want de komende zes weken zal ik proberen om regelmatig een reisverslag(je) te posten.

Volgende week maandag, 16 september, vertrek ik om 11.00 uur vanaf Brussel:

Vluchtdetails:
BRUSSEL naar ATLANTA
Delta Air Lines | DL 081
maandag 16 september 2013 | duur 9:55
Vertr: 11:05 Brussel, België | Brussels Airport BRU
Aank: 15:00 Atlanta, Verenigde Staten | Hartsfield Jackson ATL
Tijd tussen vluchten = 1:28

ATLANTA naar LIMA
Delta Air Lines | DL 151
maandag 16 september 2013 | duur 6:37
Vertr: 16:28 Atlanta, Verenigde Staten | Hartsfield Jackson ATL
Aank: 22:05 Lima, Peru | J Chavez International LIM
In Peru is het 7 uur vroeger dan in Nederland.

Voor de eerste twee nachten heb ik een hostel geboekt zodat ik de tijd heb om te acclimatiseren en om de stad te zien. 18 September pak ik de bus naar het zuiden en vanaf dan gaat mn rondreis beginnen. Op de planning staat:

- Pisco: Islas Ballestas, ook wel poor Galapagos genoemd.
- Huacachina: oase in woestijn. Hier wil ik met een buggy door de duinen scheuren en op een board door het zand surfen.
- Nazca: Met een vliegtuigje over de mysterieuze Nazca lijnen vliegen.
- Arequipa: Ronddwalen door de kronkelige straatjes van het Santa Catalina klooster.
- Colca Canyon: Hier wil ik een 3-daagse trekking doen door de canyon met als hoogtepunt het spotten van condors.
- Puno: Vanaf hier ga ik naar het Titicacameer, het hoogst gelegen, bevaarbare meer ter wereld. Op het meer liggen de Uros eilanden, deze zijn van riet gemaakt.
- La Paz, Bolivia: Een van de hoogst gelegen steden ter wereld. Hier wil ik in ieder geval over de heksenmarkt slenteren. Ook kan je vanaf hier een fietstochtje maken over Death Road, ’s werelds meest gevaarlijke weg met een gemiddelde breedte van 3.2 m… ennnn…. Dit staat ook op de planning ;)
- Uyuni, Bolivia: Vanaf hier ga ik een 3 daagse tour doen over de op een na grootste zoutvlakte ter wereld.
- Rurrenabaque, Bolivia: Vanaf La Paz vlieg ik naar dit plaatsje, midden in de Boliviaanse jungle.
- Cuzco, Peru: Dit schijnt een fantastische stad te zijn waar ik een paar dagen moet vertoeven.
- Vanaf Cuzco wil ik een uitstapje maken naar Urubamba waar een centrum ligt waar kinderen uit de arme omliggende leefgemeenschappen kunnen leven en leren (www.kuychi.org). In 2005 heeft AAFM de stichting gesponsord, waarmee ze een sportveld aan hebben kunnen leggen.
- Last but not least ga ik de Inca Trail lopen. Drie dagen hiken over het oude Inca pad met adembenemende vergezichten en op dag vier bereiken we, met zonsopkomst ons doel: Machu Picchu… zucht…

In grote lijnen zal dit mijn route zijn: http://goo.gl/maps/SNHrY. Behalve de Inca Trail heb ik niks geboekt, dus neem het me niet kwalijk wanneer ik van deze route afwijk ;).

Ohw ja, de titel... In het zuiden van Peru is de noodtoestand uitgeroepen wegens de kou... Ik verwacht hier niet veel last van te hebben omdat ik pas over drie a vier weken in het betreffende gebied ben. Voor de zekerheid heb ik wel mn thermisch ondergoed klaar liggen... ;)

Stay tuned...

Lfs

  • 08 September 2013 - 15:03

    Chantal :

    Nou het het wordt een hele reis. Wel super gaaf!
    Geniet van al het moois!! X

  • 13 September 2013 - 01:04

    Cora Kusters-broeren:

    Marieke, geniet ervan, ik weet zeker dat je een geweldige, diverse, culturele, natuurlijke reis tegemoet gaat met onnoemelijk vriendelijke mensen. Je moet alleen een beetje Spaans spreken!!
    Dat is baanbrekend met mensen die in gebieden weinig of geen gelegenheid hebben tot scholing.
    Jammer of misschien wel? Naar Potosi gaan de hoogste stad ter wereld waar vroeger aan veel zilverwinning werd gedaan. We zijn daar naar de mijnen gegaan, Rene erin, ik heb me buiten vermaakt met kinderen, met mijn "hoe en wat" in het Spaans, GEWELDIG. Kom gezond weer terug.
    Ik weet niet of we de tijd hebben om je te kunnen volgen vanuit India, waar wij gaan GENIETEN van veel schoons in India. Gr. Cora en Rene

  • 14 September 2013 - 22:53

    Twan En Maria Van Genugten:

    Hoi Marieke,

    Wij wensen je een super fijne reis toe. Pas goed op je zelf en ga er vooral van genieten van deze bijzondere reis.

    Groetjes vanuit Amsterdam,
    Twan en Maria

  • 17 September 2013 - 16:09

    Mama:

    Hoi Marieke,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Geniet van deze reis en heel veel plezier.


    Mama

  • 18 September 2013 - 10:08

    Gabri:

    Heej Marieke!! Fijn dat je goed bent aangekomen. Ik hoop dat de eerste twee nachten daar een beetje zijn meegevallen. Heel veel plezier bij al het moois wat je allemaal gaat zien en GENIET GENIET GENIET!!!
    Ik verheug me op je eerste reisverslag!
    Liefs xxxxx Gabri

  • 20 September 2013 - 19:31

    Lianne:

    Hi wereldreizigster! Ik lees dat je goed bent aangekomen. Lieverd, geniet ervan, we horen graag je verhalen wanneer je terug bent. Liefs! Lianne

  • 21 September 2013 - 17:21

    Jennie En Lenie:

    hoi Marieke
    ik hoor dat je goed bent aangekomen.
    Je bent al een paar dagen daar en misschien al veel gedaan.
    Ik lees het wel in een verslag van je.
    Nou geniet er van.
    groetjes van ons




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Mierlo

Off to Peru & Bolivia

Rondreizen door Peru en Bolivia :)

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2013

Back home...

16 Oktober 2013

Het zit er alweer op... :(

07 Oktober 2013

Bolivia... WAUW!!!

28 September 2013

Amai amai, dat was bangelijk!

21 September 2013

Hola hola, its me!
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 24765

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 11 November 2014

My next trip: CHINA!!!

16 September 2013 - 18 Oktober 2013

Off to Peru & Bolivia

31 Augustus 2012 - 28 September 2012

Backpacken Borneo

16 November 2011 - 11 December 2011

Rondreis Cuba

03 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Naar school in Sevilla

23 September 2009 - 16 Oktober 2009

Rondreis Zuidelijk Afrika

02 December 2008 - 09 December 2008

New York

14 Oktober 2008 - 21 Oktober 2008

Marokko

21 September 2008 - 05 Oktober 2008

Sint Maarten

23 Juni 2007 - 03 September 2007

Kidsworld Corfu

20 April 2006 - 03 September 2006

Los op Kos 2006

02 Augustus 2005 - 15 Augustus 2005

Canada

07 September 2004 - 23 Juli 2005

Australie, Nieuw Zeeland en Bali

Landen bezocht: