Weekje bezoek - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Marieke - WaarBenJij.nu Weekje bezoek - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Marieke - WaarBenJij.nu

Weekje bezoek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Augustus 2007 | Griekenland, Kérkyra

Kalimera allemaal!!!

Dat is wel weer ff geleden, he! Sorry, maar ik heb ook een druk en gezellig weekje achter de rug waarin ik geen tijd had om mn site bij te werken...

Ik moet zelf ook even kijken wat het laatste is wat ik erop heb gezet. Vrijdag was de laatste keer. 's Avonds zijn we op stap geweest in Ipsos, dat is een dorp na Dassia. Was wel gezellig maar ik was heel moe, dus niet echt veel gedanst. We waren om half vijf thuis geloof ik, toch nog best laat...

Zaterdag ben ik met Nicole naar het strand geweest van Paleokastritsa. Dat is een hele mooie baai, maar het strand was best klein, we lagen echt hutje mutje op elkaar! Daar ff bij geslapen en 's avonds had ik transfer. Karina is de hele dag bij haar ouders geweest, die waren die ochtend aangekomen.
Zondag overdag gewoon gewerkt. 's Avonds zijn we nog in the Whispers geweest, maar sinds the Wild Rose is afgebrand (ze zijn nu trouwens flink aan t bouwen om het zsm weer open te hebben), hebben we het niet meer zo gezellig gehad als dat we gewend waren.

Maandag lekker uitgeslapen, relaxed, huisje geveegd en gedweild en om vier uur naar het vliegveld gegaan om ons mam op te halen!!! Nicole en ik waren er om half vijf, de tijd dat ze zou landen, maar ze was om vier uur al geland! Gelukkig (voor ons) was het er heel druk dus het duurde even voordat ze de koffers had. Eerst gezellig huisje laten zien, koffer wat uitgepakt en 's Avonds zijn Nicole, ons mam en ik in Corfu stad wat gaan eten, Karina had transfer... Dat was ff een hele omslag voor ons mam, maandag ochtend met 9graden de hond uitlaten en 's avonds met 34 graden uiteten!

Dinsdag middag zijn we naar het strand in Dasia geweest met ons mam, moeder van Karina, Karina, Nicole en ik. Was wel gezellig, verder niet veel aparts gedaan, 's avonds hebben we thuis een wijntje gedronken.

En woensdag was ons mam jarig!!! 1 Augustus is ze 48 geworden!!! Ik had de avond ervoor al slingers en ballonnen opgehangen in mn huisje. 's Ochtends is ze mee geweest naar Aqualand. Tussen de middag zijn we eerst even naar huis gegaan. Nicole en Karina hebben met een smoesje de taart opgehaald die ik had besteld daar hebben we lekker een stuk van gegeten. Daarna zijn we met zn tweeen naar Paleokastritsa geweest en hebben daar een boottocht gemaakt. We hebben langs grotten gevaren en hebben the Blue Eye gezien (Valerie, Can en Deniz, kunnen jullie je dit nog herinneren?). Het was echt heel mooi! 's Middags had ik vrij en hoefde geen programma mee te draaien. We hebben Karina en Nicole afgezet bij Aqua Land en zijn zelf nog wat rond gaan rijden. Gewoon ergens afgedraaid en maar zien waar je uit komt. Nou, dus echt in hele mooie kleine dorpjes met smalle straatjes waar je nauwelijks doorpast met de auto! We hebben bij Ermones beach wat gegeten en zijn daarna terug gereden naar AquaLand want we hadden nog disco met de kinderen. Na de disco zijn we naar huis gegaan en hebben nog wat gedronken aan het strand. Koud dat het was!!! (22graden) Nicole en ik hadden allebei onze joging broek aan en een truitje met lange mouwen!!!

Donderdag middag zijn we naar het paleis van Sissi geweest met de ouders van Karina en ons mam. Dat was ook heel mooi. We zijn ook nog even bij t vliegveld gaan kijken, op de brug, maar helaas waren er geen vliegtuigen die vertrokken of aankwamen...
Donderdag was Lotte (Sidari)ook jarig, daarom zijn we 's avonds, Nicole, Karina, ons mam en ik naar Sidari gegaan en hebben daar gegeten met de mensen uit Sidari en de familie van Lotte.

Vrijdagochtend is ons mam naar de ouders van Karina geweest en heeft ze daar met hen bij het zwembad gelegen. Wij zijn tussen de middag ook daarheen gegaan. We hebben nog boodschappen gedaan en daarna ook nog een duik in het zwembad genomen. 's Avonds na de disco hebben we nog een frikadel speciaal gegeten (lekker!!! Kan bijna tippen aan de frik. spec. van Rein!) in Gouvia en wat gedronken met de ouders van Karina en ons mam.

Zaterdag hebben we de hele dag rondgereden over het eiland. We hebben ook het hele eiland gehad, van Zuid naar Noord en weer terug naar het midden! We zijn begonnen met rijden richting Kavos (zuiden). Onderweg allemaal kleine, Griekse, dorpjes gezien met smalle wegen. Stukje 'off the track' gereden over een zandweggetje. We dachten op een gegeven moment dat we om moesten draaien, maar na nog een stukje doorrijden kwamen we in een heel klein grieks vissersdorpje, Petriti. Echt heel leuk en mooi om te zien! Er stond een oud mannetje te vissen en een andere visser liet ons een grote krab zien die ze hadden gevangen. Daarna zijn we doorgereden naar Kavos. Dat is echt een Engelse kolonie! Bijna alleen maar barretjes en discos. Wij hebben nog even op het strand gelegen en ook wat gegeten daar. Na Kavos zijn we weer 'naar boven' gegaan. Ook allemaal griekse dorpjes gezien en mooie uitzichten. Onze volgende stop was het uitzicht op Paleokastritsa, Lakones. Daar hebben we fotos gemaakt en wat gedronken. Vervolgens zijn we doorgereden naar Sidari, hebben we Canal D Amor gezien, waar het heel erg waaide, en we hebben daar gegeten. Volgens mij waren we rond tien uur thuis. Ik was blij toen ik in bed lag, was zo moe! Maar het was wel een hele leuke, gezellige dag. We hebben heel veel gezien van het eiland!

Zondag middag zijn Nicole en Karina bij haar ouders geweest om te zwemmen en te zonnen. Ik en ons mam hebben een broodje gehaald bij de bakker en zijn toen naar huis gegaan. Ons mam heeft dr koffer gepakt en ik heb mn was gedaan, was mooi om te zien volgens ons mam.
's Avonds hebben we met zn allen gebbq! De ouders van Karina, Karina zelf, Nicole, ons mam en ik. Dat was heel gezellig! Lekker lang over gedaan (de souvlaki's wilden niet gaar worden), dat was een gezellige laatste avond op Corfu voor ons mam! Het was trouwens wel koud, we hadden allemaal een lange broek aan (behalve ons mam) een vest of een trui en de vader van Karina zat met een handdoek om! Whahahaha, ik zal je vertellen hoe koud het was: 22 graden!!! Brrrrrrrrrrrrr

Maandag ochtend ging om 7 uur de wekker... Ons mam gaat naar huis...:( We waren gelukkig op tijd op het vliegveld, waren de eerste om in te checken. Daarna nog wat gedronken en toen afscheid genomen... Er kwamen niet veel tranen en zakdoeken aan te pas, want ik kom ook alweer naar huis over vier weken, dat is ook niet meer zolang.

MAM, BEDANKT, IK HEB EEN SUPER WEEK GEHAD! HET WAS HEEL GEZELLIG! EN DAT, NATUURLIJK, ALLEMAAL DOOR ONS PAP!!! PAP, JIJ OOK BEDANKT!!!

Maandag middag zijn we, Nicole, Karina en dr ouders, nog wat gaan touren. We zijn op de hoogste berg (917m) van Corfu geweest. Jammer dat we dat niet eerder hadden gedaan, dan had ons mam dat ook kunnen zien, het was echt heel mooi! Een hele rit met haarspeldbochtjes omhoog, en uiteindelijk een geweldig uitzicht! We zijn ook nog naar Kassiopi geweest, maar dat was niet veel bijzonders. Ik heb nu in een week het hele eiland gezien! Ik moet je zeggen dat het toch best wel heel mooi is!
's Avonds had ik transfer. Meestal ben je op maandag heel laat terug maar ik had geluk. Het ging allemaal heel vlot met de koffers en de mensen, ik lag om 1 uur al in mn bed!

Nou, dat was mijn/ons weekje weer. Vanavond gaan Nicole en ik weer eens naar the Whispers, es kijken of ze ons daar nog kennen, we zijn er al ruim een week niet meer geweest... Karina gaat bij haar ouders slapen, die blijven nog tot zaterdag. Voor ons duurt het ook allemaal niet meer lang. Nicole gaat op 25 augustus al naar huis, ik 3 september en Karina op 8 september. Ik ben benieuwd hoe ze het dan gaan doen hier. Ik blijf niet langer, mits ze me het dubbele betalen ;)!!!


Geniet allemaal van het mooie weer in Nederland, het kan zo maar weer voorbij zijn!!!


X Marieke


Kidsworld
TAV Marieke - Corfu
Jan Rebelstraat 16c
1069 CC Amsterdam

Tel: +306944230047

  • 07 Augustus 2007 - 12:19

    Brenda:

    Oh wat fijn dat het zo leuk is geweest! Told u!

    kus

  • 07 Augustus 2007 - 18:53

    Chiel:

    Hee Marie.
    Cole Mini!!! beetje te hoog om in te stappen.
    Of is het een Potter auto die kan vliegen???
    Gr Chiel

  • 07 Augustus 2007 - 20:36

    Ons Mam:

    Marieke nogmaals hartstikke bedankt voor de kei leuke week heb met volle teugen genoten. Het was super tot over vier weken. XXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Kérkyra

Kidsworld Corfu

Werken voor Kidsworld op Corfu

Recente Reisverslagen:

10 September 2007

Back home :(

04 September 2007

Vertraging

03 September 2007

Laatste paar uurtjes...

28 Augustus 2007

Laatste weekje!!!

19 Augustus 2007

Daar issi weer!
Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 24761

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 11 November 2014

My next trip: CHINA!!!

16 September 2013 - 18 Oktober 2013

Off to Peru & Bolivia

31 Augustus 2012 - 28 September 2012

Backpacken Borneo

16 November 2011 - 11 December 2011

Rondreis Cuba

03 Oktober 2010 - 23 Oktober 2010

Naar school in Sevilla

23 September 2009 - 16 Oktober 2009

Rondreis Zuidelijk Afrika

02 December 2008 - 09 December 2008

New York

14 Oktober 2008 - 21 Oktober 2008

Marokko

21 September 2008 - 05 Oktober 2008

Sint Maarten

23 Juni 2007 - 03 September 2007

Kidsworld Corfu

20 April 2006 - 03 September 2006

Los op Kos 2006

02 Augustus 2005 - 15 Augustus 2005

Canada

07 September 2004 - 23 Juli 2005

Australie, Nieuw Zeeland en Bali

Landen bezocht: